Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

torsdag 2 augusti 2018

Tacorisotto

En variation på den risrätt jag växte upp med på köttfärs, ris och grönsaker. Denna idén kommer från Jennys matblogg.

4 port ris
400 g köttfärs
1 påse tacokrydda (el egen tacokrydda)
1 gul lök
1 dl vatten
1 röd paprika
1 grön paprika
1 burk majs


Koka riset enligt anvisningarna. Stek köttfärsen, tillsätt hackad lök och stek lite till. Tillsätt tacokrydda och vatten, låt puttra ihop några minuter. Tillsätt paprika och majs och låt gå några minuter i stekpannan. Blanda slutligen köttfärsen och riset.
Servera med såsen nedan och tacochips.

Sås:
2 dl crème fraiche
1 vitlöksklyfta, pressad
1 msk chilisås
cayennepeppar och salt efter smak

Tillbehör: tacochips

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar