Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

fredag 18 mars 2011

Gör din egen tacokrydda

Som många andra kryddblandningar innehåller tacokrydda andra ämnen än just de kryddor som ska ge tacosmaken. Gör din egen krydda i stället, så vet du vad som är i.
Detta recept tycker jag är jätte bra. Jag har alltid en liten burk med kryddblandningen stående i mitt skafferi, färdig att använda när det vankas tacos.

Tacokrydda, en liten burk

4 tsk salt
4 tsk vitlökspulver
4 tsk chilipulver
4 tsk spiskummin
4 tsk lökpulver
4 krm cayennepeppar
2 msk paprikapulver
2 msk oregano
4 tsk maizenamjöl

Använd 2-3 msk tacokrydda och ca 1 dl vatten till 400 g kötträrs.

1 kommentar:

  1. Jättebra recept! Vi gör numera alltid egen krydda. Tack tack för receptet 😋

    SvaraRadera