Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

tisdag 19 april 2011

Underbar fläderdrink


Nu när våren tagit fart och grillandet börjat så passar det väl bra med ett drinkrecept. Detta kanske är en drink att sippa på när du står och vänder köttet på grillen i påskhelgen...

Detta är en underbar drink på flädersaft och gin. Jag brukar göra en eller två satser flädersaft på sommaren som jag fryser. Då finns det kall saft att ta fram när drinken ska blandas, men det går förstås lika bra att använda saft på flaska. Välj "blannevann" mellan tonic water och sprite, beroende på om du vill ha en lite mer besk eller söt drink. 

Drinken passar lika bra för den som inte dricker alkohol, uteslut bara gin.



2 msk flädersaft
4-6 cl gin
tonic water/sprite
exv. jordgubbar och/eller lime till garnering
is

Blanda flädersaft och gin, fyll upp med sprite. Lägg i is och garnera med skivade jordgubbar eller lime.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar