Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

torsdag 21 april 2011

Glad Påsk! - länkar

Jag tänkte önska er alla Glad Påsk genom att bjuda på lite länkar till goda recept (inte på Påskmat, men annat gott). Alla recept har jag testat och jag tycker de är väl värda att göra.



Linnéa bjuder på en jätte god Fisk i ugn på den underbara sidan Linnéas Skafferi. Jag tycker inte det är så lätt att hitta eller komma på bra recept med fisk, men detta är verkligen bra! Passar utmärkt till vardagen när man inte vill lägga ner allt för mycket tid på maten men ändå äta någonting gott.

Helena delar med sig av sin goda Lövbiffsgratäng på sin sida Bara en kaka till... Denna går även bra att göra utan lövbiff om det ska finnas ett vegetariskt alternativ. Då kan tiden i ugnen kortas ner lite.

På ICAs hemsida finns ett recept på Kyckling i jordnötssås som är gott och passar bra till helgen. Detta recept har jag gjort många gånger men nu har det utvecklats lite så jag kommer så småningom lägga ut min version som är Kyckling och grönsaker i jordnötssås.

Leila har ett recept på supergoda (men mäktiga) Easter cupcakes som jag testade förra året. De går även bra att frysa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar