Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

måndag 18 april 2011

Baconinlindade Katrinplommon

I helgen tror jag många dammade av grillen och hade grillpremier, även vi. Jag hoppas verkligen att även Påskhelgen kan bjuda på lite fint grillväder, för nu ligger många grillrecept och väntar på att bli förverkligade...

Detta recept på baconinlindade Katrinplommon kommer jag ihåg från när jag var liten och jag tyckte det var lika gott då som nu. De små rullarna är goda som tilltugg i avslappnad form innan maten. Servera på en tandpetare så slipper gästerna bli kladdig om fingrarna :).
Sött plommon tillsammans med salt bacon, en perfekt kombination enligt min mening..



ca 4 pers


10-20 Katrinplommon /
           torkade plommon
1 pkt bacon
Grillpinnar

Har du grillpinnar i trä så blötlägg dem en halvtimme. Rulla in 1-2 plommon i en baconskiva. Trä rullarna på spetten och grilla så de får fin färg.
Servera som tilltugg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar