Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

måndag 14 mars 2011

Smoothie

Detta är mitt grundrecept för smoothie. Jag använder det till en massa olika smaker genom att bara variera bären eller frukten jag har i. Denna gången gör jag den på jordgubbar, men de kan lika väl bytas ut mot mango, hallon, hallon/jordgubb, blåbär/hallon/jordgubb med mera. Det är bara fantasin som sätter gränserna!


4 st mindre glas

1 banan
2 dl vaniljyoghurt
1 dl apelsinjuice
ca 200 g jordgubbar

Häll allt i en blender och mixa slät.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar