Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

onsdag 28 december 2011

Hallonsmoothie med ingefära

Älskar du, precis som jag, ingefära? I så fall ska du prova den här smoothien.

Ingefäran är en härlig krydda med god smak och lite styrka. Ingefäran ska vara rik på antioxidanter, sägs hjälpa mot illamående, lindra nästäppa och vara svagt inflammationshämmande (epochtimes.se, nyfikenvital.org). Ingefära passa utmärkt i såväl mat som bakverk, juicer och smoothies. Denna hallonsmoothie får en extra kick av ingefära, en mycket lyckad kombination enligt min smak.



1 banan
2 dl vaniljyoghurt
1 dl apelsinjuice
200 g frusna hallon
ca 4 tsk färsk ingefära (ca 15 g)

Skala ingefäran och bananen och dela i mindre bitar. Mixa allt i en blender.

1 kommentar:

  1. Åh jag älskar smoothie, speciellt med hallon!! Detta bara måste testas :)

    SvaraRadera