Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

tisdag 26 september 2017

Dragonkyckling

För några år sedan upptäckte jag dragon. Inte så att jag inte hade smakat det tidigare, men jag hade inte uppmärksammat att det är en väldigt god krydda. Jag fick det i en sås till kyckling på en restaurang, den såsen var fantastiskt god. Detta receptet liknar den där underbara rätten så det har blivit en favorit hos mig. Därtill är den väldigt lätt att göra, och passar både till vardags och till helgen med ett glas vin.

4 port

ca 500 g kyckling
2 dl crème fraiche
1/2 dl vatten
1 tsk torkad dragon
1 fond du chef kyckling
1 dl riven ost
2 msk hackad färsk persilja (kan uteslutas)

Skiva kycklingen och stek den. Tillsätt crème fraiche, vatten, dragon och fond och låt puttra 10 min.
Tag grytan från spisen, strö över riven ost och persilja. Servera med ris.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar