Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

söndag 16 juni 2013

Glad Midsommar - länkar

Nu är snart midsommar här med glada flickor och pojkar, dans, blomsterkransar, midsommarstång, levande musik, sill, grillning, en del mygg, lite regn och den underbara jordgubbstårtan. Jag tänkte dela med mig av några tips till denna underbara helg, kanske är det något som kan locka.


För ett par år sedan gjorde jag tårtan som ni ser på bilden. Den blev underbart god men tyvärr blev det aldrig av att jag skrev upp receptet, så nu måste jag göra tårtan igen innan jag kan dela med mig av receptet. Men tårtan är iaf en variant av Jordgubbscheesecake på kladdkaksbotten (länk) som jag hittade på Allt om Mats sida.

Vill man bara ha en enkel men fin jordgubbe efter sillen kan man göra de här läckra jordgubbarna (länk).

Till grillningen passar jag på att än en gång tipsa om den pastasallad som är mest populär här hemma, Risonisallad (länk)

Vill du förbereda middagen tidigare och inte grilla så är dubbelmarinerad fläskfilé (länk) ett tips.

Här (länk) hittar du fler tips inför midsommar. 

Ha en riktigt trevlig och glad midsommar!




1 kommentar:

  1. Synd att jag inte såg tipset förrän nu... Isf hade jag nog fördrivit pestsmitte-tiden under midsommar med att baka cheesecake med kladdkakebotten :)

    Den får jag allt prova i sommar! Risonisalladen är också given!
    /Calle

    SvaraRadera