Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

söndag 5 maj 2013

Havrekakor med russin

Detta är underbart goda havrekakor. De har till och med fått utlåtandet "de bästa kakorna jag någonsin ätit", och jag är benägen att hålla med, de hör till mina favoritsmåkakor. 




175 g smör
2 dl mjöl
1,5 dl socker
2,5 dl havregryn
1/4 tsk bikarbonat
1 dl russin

Sätt ugnen på 175 grader.
Blanda alla ingredienser utom russin i en assistent med vinge till en jämn deg. Blanda i russinen. Dela degen i 20 bitar, rulla bitarna till kulor som läggs på bakplåtspapper och plattas till. Grädda kakorna i ca 10 min.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar