Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

fredag 6 juli 2012

Sommarfröjd, jordgubb- & fläderdrink

Detta är en rätt söt sommardrink som är godast iskall. Kyl och frys gärna ingredienserna innan så drinken blir riktigt kall. Romen kan tas bort för att få en alkoholfri drink.


2 stora drinkar

ca 250 g jordgubbar (helst frusna)
ca 4 cl flädersaft
2 dl sockerdricka/fruktsoda
1-2 lime
8 cl ljus rom
8-10 isbitar

Häll allt i en blender och mixa ihop. Lägg isbitarna i två höga glas och häll på jordgubbsdrinken. Garnera ev. med färska jordgubbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar