Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

torsdag 14 juni 2012

Melon- och ananasslush

Fånga sommarkänslan med den här härliga sommardrinken. Den kräver lite förberedelse då frukten ska frysas, men å andra sidan kan frukten frysas in låååångt i förväg. Drinken passar lika bra med rom som utan så det är en perfekt drink att bjuda både vuxna, barn och chaufförer på.



4 glas Melon- och ananasslush

1 ananas
1/8 stor vattenmelon (1/4 mindre vattenmelon)
ca 3 dl sprite (4-5 dl för en alkoholfri drink)
ev. 16 cl ljus rom

Skala och skär ananas och melon i kuber, frys in.
Lägg den frysta ananasen och melonen i en blender, häll på sprite och ev. rom, mixa till en slush. Häll upp i glas och servera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar