Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

onsdag 20 juni 2012

Glad midsommar! - länkar

Jag tänkte önska er läsare en riktigt härlig midsommar med några länkar på sommartårtor (paj/kaka) som kan passa till midsommarfikat. Den första har jag inte testat men de övriga har jag gjort tidigare och kan varmt rekommendera.


Midsommartårta med choklad, daim och jordgubbar, ser underbart god ut. Två goda bakverk för den som gillar det syrliga framför det riktigt söta är Elins citronpaj och Citron och limekaka. Och slutligen en väldigt lätt men vansinnigt god tårta, Marängtårta med mjölkchokladtryffel.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar