Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

fredag 13 januari 2012

Skummig ananasdrink

En supergod drink som ser lite proffsig ut med sitt tjocka skumtäcke. Passar perfekt på cocktailpartyt eller helt enkelt som lyxig fredagsdrink.



6 drinkar

½ ananas
20 cl ananasjuice
12 cl vit rom
8-10 isbitar
is till servering
ananas till dekoration

Skala ananasen, skär bort mitten och dela i bitar. Mixa ananas, juice och rom i en blender, tillsätt isbitarna och mixa sönder dem. Lägg två isbitar i varje glas, blanda om drinken och häll upp den i glasen, dekorera med en bit ananas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar