Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

måndag 30 januari 2012

Ananassallad med ingefära och mynta

Ananas och ingefäran, en lyckad smakkombination. Myntan ger rätten lite färg samtidigt som den balanserar ingefärans något starka smak. En lätt och fräsch efterrätt eller ha den som ett tillbehör till brunchen.

Tipset kommer från "Under valnötsträdet".


1 ananas
1 bit ingefära, ca 1 cm
20  -30 blad mynta

Skala ananasen och skär bort mitten, skiva den tunt. Skala ingefäran och hacka den i mycket små bitar, klipp myntan i bitar. Varva alla ingredienser på en tallrik, avsluta med lite ingefära och mynta på toppen.



Serveras salladen precis som den är, i all sin enkelhet, eller med en skopa vaniljglass om så önskas.

1 kommentar:

  1. Så gott med ananas och ingefära i kombo... har aldrig testat det men det låter smarrigt! Fina bilder

    SvaraRadera