Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

måndag 11 juli 2011

Pytt i panna med smak av sommar

Pytt i panna är ett smidigt sätt att ta hand om rester från t.ex. tidigare grillningar samtidigt som man får en helt ny rätt. Det går snabbt att göra pytten, så den passar bra fina dagar när ingen vill stå någon längre tid framför spisen. Denna pytten får extra smak av dill och gräslök, vilket ger den en somrig smak.


Exempel för 2 portioner
6 medelstora kokta potatisar
1-2 grillade korvar
1 grillad köttbit
Litet knippe gräslök och dill
grillkrydda
2 ägg
rödbetor

Ta de överblivna potatisarna, korven och köttet och skär i tärningar. Stek alltsammans med lite grillkrydda, smaka av. Innan servering, blanda i grovt klippt dill och gräslök. Stek äggen. Servera Pytt i pannan med stekta ägg, rödbetor och ev. sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar