Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

torsdag 19 juli 2012

Flädermojito

Kan det bli bättre än att kombinera två så underbara drycker som mojito och flädersaft med varandra? Ja, du får ju själv avgöra vad du tycker, men jag tycker absolut att det är en fantastisk kombination.


1 drink

4-6 cl ljus rom
4 cl flädersaft

½ lime
ca 10 myntablad
is
tonic water, fruktsoda el vanligt bubbelvatten

Dela limen i klyftor. Lägg lime, mynta, flädersaft och rom i ett glas och muddla (mosa med en muddler) det, man kan också hälla det i en mortel och stöta det. Fyll på glaset med is och soda/vatten.. Garnera med en kvist mynta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar