Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

torsdag 16 juni 2011

Huskur mot förkylning

Nu börjar tiden för sommarförkylning komma. Vad passar då bättre än denna huskur mot förkylning. Jag brukar ta den då jag känner att förkylningen kommer krypande eller då jag fått den där första känslan av halsont. Om det är verkligt eller bara placebo, det vet jag inte och det kvittar, för jag tycker att den hjälper. När jag har tagit drinken och sen sett till att sova ordentligt så brukar förkylningen inte utvecklas så farligt.
Jag fick tipset om kuren från den härliga boken "Citrusköket".


Tag en apelsin, pressa ut saften och häll det i ett glas. Häll i 1 msk honung, 1 msk konjak och en kanelstång. Koka upp vatten och fyll på glaset.

Drick, kryp ner i sängen och sov ordentligt!

1 kommentar:

  1. Riktigt smarrig och frisk blev jag allt! Till slut =)
    /C

    SvaraRadera