Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

fredag 17 juni 2011

Chèvresnittar

Dessa snittar är perfekta till ett glas rosévin en ljummen sommarkväll. Getosten och honungen gör sig mycket bra ihop. Jag väljer en lite mildare getost då jag inte är så förtjust i stark getostsmak, men vill du ha en kraftigare ost så välj de i stället.




Snittar för 4-6 pers.

1 baguette
ca 200 g getost, t.ex. petits chèvres doux
honung
pinjenötter (går även med t.ex. solroskärnor)

Sätt ugnen på 225 grader. Skär baguetten i sneda skivor. Lägg på en bit getost på var skiva. Ställ in i ugnen tills de fått fin färg, ca 10 min. Rosta under tiden nötterna lätt i en torr stekpanna. Tag ut plåten, lägg över snittarna på ett fat. Ringla lite honung över och strö på lite nötter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar