Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

söndag 1 maj 2011

Fläskfilé i vitlökssås

Färskost ger väldigt god smak i såser. Detta är ett recept med Crème bonjour vitlök, men den skulle lika gärna kunna bytas ut mot en färskost med smak av exempelvis peppar eller mögelost.

 

500-600 g fläskytterfilé 
200 g Crème bonjour vitlök
5 dl matlagningsgrädde
1 fond du chef beef

Putsa filén och skär i centimetertjocka skivor. Salta, peppra på båda sidorna, stek köttet gyllenbrunt i smör. Blanda ihop ost, grädde, fond och häll över köttet, låt koka upp och smaka av med salt och peppar. Låt puttra några minuter.

Servera köttet med klyftpotatis och sallad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar