Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

söndag 24 april 2011

Chipotlemarinad

Detta är en god marinad till både kött och kyckling. Det passar även bra att marinera grönsaker, de blir både goda och får fin färg av marinaden.

Marinaden får en lite rökig smak av chipotlepasta. Chipotlepastan är gjord på jalapeño-chili som torkats och rökts, detta ger pastan en rökig och lite stark smak.


1 dl olja
½ msk soja
1 msk chipotle
1 msk honung
1/4 lime
ca ½ tsk salt
peppar

Blanda samtliga ingredienser. Marinera köttet lite innan grillning och pensla på marinaden under grillningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar