Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

torsdag 28 april 2011

Bärswiss med grekisk yoghurt

Nu kommer det en ny variant av bärswiss. Denna gång med jordgubbar, blåbär, grekisk yoghurt och lemon curd. Det blev en mycket lyckad kombination tycker jag.



4 port
125 g blåbär
ca 150 g jordgubbar
ca 4 dl grekisk yoghurt
ca 24 maränger
50-75 g vit choklad
4 msk lemon curd

Riv chokladen. Skär jordgubbarna i små bitar och blanda dem med blåbären. Varva alla ingredienser förutom lemon curd i portionsskålar eller glas (marängerna krossas lite). Värm lemon curd i en skål i mikron (ca 30 s) eller i en kastrull på spisen, den ska bli rinnande. Toppa med vit choklad och häll över en msk lemon curd på var portion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar