Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

söndag 20 mars 2011

Storkok med Chili con carne

Har man många gäster eller om man vill göra några matlådor inför veckan så är det smidigt med ett lätt och snabbt storkok som denna chili con carnen.


8-10 port
800 g nötfärs
1 gul lök
1-1½ röd chili
1 vitlöksklyfta
2 burkar vita bönor i tomatsås
500 g passerade tomater
500 g krossade tomater med chili
1 dl chilisås
1 beef fond du chef
1 chicken fond du chef
½ tsk salt

Stek köttfärsen och löken. Skär chilin i små bitar och pressa vitlöken, tillsätt tillsammans med övriga ingredienser. Koka ihop i 5-10 min, smaka av med salt och chilipulver. Servera med ris, sallad och ev. ett gott bröd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar