Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

onsdag 23 mars 2011

Frys in frukt som håller på att bli övermogen

Här hemma ligger ibland bananer eller annan frukt och blir övermogen innan vi hinner äta upp den. Men så såg jag i frysdisken häromdagen att det numera säljs smoothie-påsar med t.ex. bär och bananer, som är färdiga att göra smoothie på. Då slog det mig att jag kan frysa ner de där bananerna som håller på att bli Övermogna där hemma och ha dem i smoothien till helgen. Samma sak gjorde jag med ananasen som höll på att bli alldeles för mogen.


Dela frukten i bitar. Lägg dem på en tallrik och styckfrys dem innan du häller över dem i en påse. Då blir det inte en enda klump när du ska ta upp dem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar