Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

lördag 26 mars 2011

Jorgubbssås med citronsmak

Här kommer ett recept på en sås som är god att ha till någon söt dessert eller kaka såsom pannacotta eller varför inte som tillbehör till kladdkaka. Den blir så fantastiskt god för att den görs på frysta jordgubbar. Gör man den på tinade gubbar blir det inte rätt konsistens så se till att ha frysta jordgubbar.


Ca 2 dl sås

200 g frysta jordgubbar
2 tsk socker
4 tsk citronsaft

Mixa jordgubbarna. Tillsätt socker och citron och mixa lite till. Rör i såsen så den tinar och får en lite mer rinnande konsistens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar