Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

söndag 30 januari 2022

Kasslergryta

En god kasslergryta. Servera med pasta. 

Smör till stekning
Ca 700 g strimlad kassler
2 tsk curry 
1 purjolök, strimlad
1 vitlök, hackad
3 msk vetemjöl
1 grön paprika, hackad
1 röd paprika, hackad
1 msk tomatpuré
1 grönsaksbuljong
2 dl vatten
2 burkar creme fraiche 
3 dl matlagningsgrädde
Salt och peppar

Fräs kassler, curry, purjolök och vitlök i smör. Strö över mjölet och rör runt. Tillsätt övriga ingredienser, blanda ihop och låt puttra några minuter. Smaka av med salt och peppar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar