Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

onsdag 31 juli 2019

Sweet Paloma

En somrig mexikansk drink. Jag gör denna med lite sockerlag då jag tycker det ger en lite rundare och lite mindre besk smak. Drinken kan behöva smakas av då olika grapefruktjuice ger olika söt och besk smak.


4 glas

12-16 cl tequila
1-2 msk sockerlag
5 dl röd el rosa grapefruktjuice
5 dl fruktsoda
1 lime
1/2 röd grapefrukt
is

Skiva frukten. Blanda samtliga ingredienser i en karaff, fyll på med mycket is. Servera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar