Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

söndag 20 augusti 2017

Egen Tonys krydda

Tonys krydda är inte helt lätt att hitta i affärerna, även om den finns i vissa välsorterade affärer. Här kommer ett recept på en kryddblandning som liknar Tonys krydda och som absolut kan ersätta originalet. När jag gjort den har jag använt 3 msk salt och då är den betydligt mindre salt än originalet , vilket man kan behöva tänka på i vissa recept.

Receptet kommer från lyckasmedmat.nu.

3-4 msk salt
2 msk lökpulver
2 msk vitlökspulver
2 msk torkad oregano
1 msk torkad timjan
2 msk torkad basilika
1 msk mald svartpeppar
1 msk mald vitpeppar
1 msk cayennepeppar
1 msk sellerifrö
5 msk paprikapulver

Blanda alla kryddor i en burk.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar