Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

tisdag 19 maj 2015

Dumlekakor

Detta är farligt goda kakor. De är nog sådana kakor som snarare ska kallas kondisbit, även om jag inte riktigt är säker på definitionen av en "kondisbit"... Måste i alla fall testas!
Blir det några kakor över så går de utmärkt att frysa.


200 g smör
1 dl socker
3 dl mjöl
1 tsk bakpulver
10 dumlekolor
20 noblesse

Sätt ugnen på 200 grader. Blanda ihop smör, socker, mjöl och bakpulver i en matberedare. Dela degen i 20 bitar, lägg dem i små folieformar och tryck i en halv dumlekola i var kaka. Grädda kakorna i 10-15 min. Tag ut kakorna och lägg direkt en noblesse på var kaka. Låt svalna och förvara kakorna kallt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar