Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

onsdag 10 juli 2013

Shake Shacks hamburgerdressing

Grillade hamburgare med en massa goda tillbehör är snabbt, gott, lättvarierat och barnvänligt. Extra god blir hamburgaren med den här goda dressingen från Shake Shacks som jag hittade på bloggen Hamburgare.org. Shake Shack är ett känt hamburgerställe i New York och detta är en efterapning av deras recept. Ingredienserna var visst ingen hemlighet, de listade upp dem för en som frågade.


1,2 dl majonnäs
4 skivor inlagd gurka
1 msk ketchup
1 msk amerikansk, gul senap
1/4 tsk vitlökspulver
1/4 tsk paprikapulver
1 nypa cayennepeppar

Hacka gurkan fint. Blanda alla ingredienser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar