Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

torsdag 17 maj 2012

Citronpasta med lax

Snabb och god pasta för somriga dagar. Passar perfekt att avnjutas i trädgården eller på balkongen.


400 g färsk tagliatelle
100-200 g kallrökt lax (skivad)
2 ägg
2 msk grädde
2 dl riven parmesan
finrivet skal från 1 citron
1 dl hackad dill
½ tsk nymald svartpeppar
200 g sockerärtor

Koka upp vatten till pastan.
Blanda ihop ägg, grädde, ost, citronskal, dill och svartpeppar. Skiva laxen i strimlor.
Koka pastan enligt anvisningar. Häll i sockerärtorna när det är 30 s kvar på pastan.
Sila av pastan och sockerärtorna, blanda i oströran och laxen. Servera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar