Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

fredag 23 mars 2012

Läckra jordgubbar

Längtar du till sommaren eller är du bara ute efter en enkel och lätt dessert, gör läckra chokladdoppade jordgubbar. Det blir supergott!

Olika typer av choklad kan användas, t.ex. 44% choklad, 70% choklad eller vit choklad och tycker du om kokos så passar det bra att doppa jordgubbarna i det också efter chokladen.



Jordgubbar
Mörk choklad
Vit choklad
Kokos

Skölj jordgubbarna och torka dem. Dela chokladen i mindre bitar och lägg dem i en skål. Smält chokladen i mikron, värm 30 s åt gången och rör om mellan gångerna. Häll upp kokos i en annan skål. Doppa jordgubbarna i chokladen och ev. i kokos, låt stelna på ett bakplåtspapper.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar