Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

lördag 10 mars 2012

Hemgjord remouladsås

Hemgjord remoulad blir så mycket godare än köpt. Passar perfekt att servera till panerad fisk.

4 port

1 dl crème fraiche
1 dl majonnäs
ca ½ msk citronsaft
1 tsk fransk senap
½ tsk gurkmeja
½ tsk curry
1 nypa svartpeppar
1 krm salt
2 msk finhackad inlagd gurka
1 msk hackad kapris
2 msk hackad persilja
1 hårdkokt ägg, finhackat

Blanda ihop crème fraiche, majonnäs, citronsaft, senap och kryddor. Vänd i de övriga ingredienserna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar