Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

lördag 27 april 2019

Drinkar - GT med smak...

Här kommer tre olika varianter på Gin & Tonic.
Gordon´s pink gin ger en mildare ginsmak samt att den har smak av jordgubb.
Blanda och njut! :)


GT gran och rosmarin
4 cl gin (t.ex. Hernö Dry Gin)
12 cl tonic granskott, Ekobryggeriet
en kvist rismarin
10-12 svartpepparkorn

GT pink grape
4 cl Gordon´s pink gin
12 cl tonic rabarber Ekobryggeriet
1 skiva röd grapefrukt, delad i två halvor

GT pink pepper
4 cl Gordon´s pink gin
12 cl tonic rabarber Ekobryggeriet
citronskal
10-12 rosépepparkorn



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar