Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

onsdag 20 juli 2016

Blåbärspaj

Nu är det blåbärstider och då passar det bra med blåbärspaj. Detta är en av mina absoluta favoritpajer. Med hemgjord vaniljvisp blir den extra god!

Smulpaj:
175 g smör
4 dl mjöl
1,5 dl socker
2 tsk äkta vaniljsocker

Fyllning:
6 dl blåbär
1 dl socker
2 msk potatismjöl

Vänd samman fyllningen i en pajform. Nyp ihop ingredienserna till smuldegen eller kör dem i en matberedare. Smula över degen. Grädda i 225 gr i 20 min. Håll koll så pajen inte bränns.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar