Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

fredag 27 maj 2011

Len mango- och ananassmoothie

Här kommer ett nytt smoothierecept. Denna gången valde jag att använda ananasjuice för att få en lite mer tropisk smak. Det blev en härligt len smoothie som passar bra till sommarfrukosten på verandan, altanen eller balkongen.

Välj 150 g mango om du vill att ananassmaken ska bli mer framträdande, vill du ha ett litet övertag av mangosmak så välj 200 g mango.



4 små glas

1 banan
1 dl vaniljyoghurt
4 dl ananasjuice
150-200 g frusen mango i bitar

Blanda alla ingredienser i en blender och kör tills smoothien är riktigt len och fin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar