Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

torsdag 1 augusti 2019

Sweet chili-pastasallad

En lätt och mycket god pastasallad. Passar bra till bland annat dubbelmarinerad fläskfilé.



1 pkt kokta pastaskruvar (500 g)
1 liten burk majs
1/2 paprika, hackad
1 liten rödlök, tunt skivad

Sås:
4 dl crème fraiche
1 dl majonnäs
250 g thai sweet chilisås
1 krm peppar
ca 1/2 st salt

Blanda såsen. Lägg alla ingredienser i en bunke och blanda i såsen. Smaka av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar