Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

torsdag 1 april 2021

Easter bunny

En god och rolig påskdrink. Kan förberedas genom att vodka, ägglikör och citronjuice blandas ihop i förväg. Vid serveringstillfället fyller man bara på med soda.

Förra helgen passade vi på att träffa lite vänner ute och då hade vi med denna i en flaska. Då uteslöt jag både äggvita, is och garnering, för det var lättast så. Men drinken var mycket uppskattad i alla fall. 🙂



2 cl vaniljvodka
4 cl ägglikör
1 cl färskpressad citronjuice
15 cl lemon soda
is
Ev. lite äggvita för att få skum

Citronskiva och citronmeliss till ganering

Skaka alla ingredienser utom soda i en shaker. Häll upp, fyll på med soda, garnera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar